RSS

Rüyalar aslında çok kısa sürüyormuş

Bugün hava birdenbire ısındı, bilgisayarın başında çalışırken yavaş yavaş ağırlık çöktü. Hemen gidip kanepe kıvrıldım, 1 saat falan uyudum, ama milyon tane rüya gördüm:) Hepsi de uzun sürdü, bitmek bilmedi. Uyanınca tekrar bilgisayarın başına geçip şu rüyalar ne kadar sürüyomuş bi bakiyim dedim. Netten araştırdım; bilimadamlari rüyanın müddeti üzerinde kesin bir sonuca varamamışlardır. Bir kısmı rüyaların yalnızca birkaç saniye sürdüğünü iddia ederken, diğer bir kısmı da saatlerce devam eden rüyaların olduğu fikrindeymiş. Bu tartışmalar esnasında Dr. B. Klein adında Amerikalı bir bilimadamı bir araştırmaya başlamış ve gönüllü olarak seçtiği kişileri hipnotize ederek uyutmaya başlamış ve belli bir müddet sonra uyandırıp rüyalarını dinlemiş. İşte şaşırtıcı sonuç: Bir rüyanın 20 saniyeyi geçmeyecek kadar kısa sürdüğünü belirlemiş. Dr. Klein'ın sürdürdüğü bu araştırmanın sonunda en uzun rüyanın 90 saniyeyi geçirmediği ortaya çıkmıştır.
E peki 20 saniye sürdü diyelim, biz nasıl olyo da 20 dakika anlatabiliyoruz. Uyduruyomuyuz yani:)

1 yorum:

Burçin dedi ki...

evet yani bu resmen bi suçlama. bunu söyleyen bilim adamının ismini istiyorum. sonunda bizim de dava açabileceğimiz biri çıktı oleyy :)

Yorum Gönder