RSS

Ağustos Böceği


Ağustos böceği hani şu meşhur masalda bütün yaz çalgı çengi ortam yapıp kış gelince karıncanın kapısına dayanan böcek. Aslında bu masalın da değişik versiyonları varmış. Mesela bir tanesinde ağustos böceği karıncanın kapısını çaldığında yiyecek istemek yerine "hey karınca buralar soğudu, ben karayiplere gidiyorum oralardan bişey ister misin?" diye soruyor :) bir diğer versiyonunda yine bütün yaz saz çalmış, kışın karıncanın kapısına gidince karınca bildiğimiz gibi "ne o bütün yaz saz çalınca şimdi aç mı kaldın?" diyor. Ama bizim böcüğün cevabı farklı. "valla bütün yaz saz çalıp şarkı söyleyince bayağı bir para biriktirdim üstüne bi de meşhur oldum turneye çıkıyorum" diyor :) karınca da "Fransa'ya uğrayacaksan La Fontaine denen şerefsize de benden selam söyle" diyor :D

Fakat benim en şaşırdığım bu bütün yaz cırcır ötüp insanı çıldırtan böceğin ölüm şekli oldu. Meğer bu çatlayasıcalar öyle cır cır cır öterken gerçekten de çatlayarak ölüyormuş! :) Açıkçası hiiiiç üzülmedim. Hakediyolar. Ne var o kadar bağıracak?

2 yorum:

Nurgül Eryıldır Günay dedi ki...

ay yazıııık öyle deme üzüldüm bak:( gerçekten çatlayarak mı ölüyomuş, e manyak mı peki bile bile hala bagırıyo, bütün yakınları böyle ölüyosa hiç mi ders almamış.

Burçin dedi ki...

e hiç işte. baktın ki herkes çatla çatlaya ölüyo hala neden bağırıyosun di mi?kapa çeneni otur yerinde.

Yorum Gönder