RSS

Kağıt katlama sanatı: Origami

Origami sanatıyla ilgilenmeyen, kıyısından köşesinden geçmeyen yoktur heralde. A ben hiç bilmem, hiç anlamam demeyin. Hayatınızda hiç olmazsa bir kez bi kağıt parçasını katayıp kayık ya da uçak yapmışsınızdır. Ben bi de tuzluk yapmayı biliyorum:) Hani bi de tuzluğun her kenarına bişey yazarsın, karşındaki bi sayı tutar o kadar açıp kapatırsın 'bak sana fare çıktı, faresin işteee fare fare' dersin falan:))) Benim origami becerim bu kadar.
Bi arkadaşım bana kurbağa yapmıştı, çok şirin hala saklıyorum.
Bu işi çok ileri boyutlara taşıyıp, neler neler yapmışlar. Mesela Nokia cep telefonu yapmışlar şok oldum.

Kimberly Hu tarafından tasarlanan bu Nokia modelini katlayarak cebinize koyabiliyorsunuz. Belki de kredi kartınızı ve para koyacak cebi olan aksesuarları bile satışa sunulacak. Görsel ve işlevsel olarak üstün özelliklere sahip bu telefonu artık ister zarf yapın, ister gemi.

Başka bir teknoloji ürünü: Origami PC
Almanya'nın Hannover kentinde 2006 Uluslararası Bilgisayar ve Bilişim Fuarı CeBIT'te Microsoft, İntel ve Samsung şirketleri, ortak geliştirdikleri yeni minyatür taşınabilir bilgisayar "Ultra Mobile Origami PC"yi (UMPC) tanıttı.
İntel Celeron işlemcili ve Windows XP'nin 2005 Tablet PC işletim sistemini kullanan 20x15 cm boyutlarındaki yeni bilgisayarın dokunsal bir ekranı bulunuyor. Yeni PC'nin MP3 çalabilme özelliğinin yanı sıra GPS (küresel konumlandırma sistemi) ve kablosuz internet bağlantısı bulunuyor.

Microsoft'un bir süredir üzerinde çalıştığı ve "Origami Projesi" adı verilen çalışmanın ürünü yeni tür bilgisayar, Windows XP'nin gücü ile hazır mobil teknolojileri bir araya getirerek, küçük, hafif ve her yere taşınabilir özelliğiyle internete bağlanma, iletişim kurma, her yerde her türlü işi yapabilmenin yanı sıra eğlence ve bilgi alma özgürlüğünü sağlıyor.
Anlaşılan bu üründe katlama falan yok, bi sürü özelliği biraraya topladık, kağıt tuzluk kadar basit hale getirdik gibi bi durum:)

5 yorum:

Burçin dedi ki...

origami pcyi çok anlamadım yani neresi origami olmuş bunun? ama nokia işin cılkını çıkarmış hakkaten :) o nedir ya katlanan cep telefonu.acaba canımız sıkılınca kayık yapıp suda da yüzdürebilir miyiz :)

Nurgül Eryıldır Günay dedi ki...

aradığın kişiye ulaşamayınca uçak yapıp gönderiyosun:)) Origami de nemigami anlamadım, sadece ismi öyle sanki

Burçin dedi ki...

:)))))) bu fikri çok sevdim yaa. alalım birer tane :)

Nurgül Eryıldır Günay dedi ki...

mesaj yazıp uçuruyosun, cevabı alıp geri geliyo falan:))))

Burçin dedi ki...

e ilk çağlara geri döndük yani. güvercin gibi :)

Yorum Gönder